Największe na świecie przeguby kulowe - smarowane smarem OKS 522.
Zapieczone, skorodowane śruby, bolce, nakrętki, lub łożyska mogą stanowić poważny problem w trakcie prac remontowych. Często trzeba je mechanicznie usuwać. Tego typu problemy należy przewidywać już na etapie montażu, w trakcie napraw bieżących, przeglądów, zwłaszcza jeśli urządzenia pracują w trudnych warunkach (podwyższona temperatura, zapylenie, wilgoć, środowisko agresywne chemicznie). Tego typu problemy rozwiązują PASTY MONTAŻOWE OKS: na gwintach, kołnierzach, czopach i innych połączeniach statycznych. Przeciwdziała zapieczeniom i zakleszczeniom w następujących warunkach:
PARAMETRY TECHNICZNE Zakres temperatur, w których zachowuje własności smarne: -40 oC do +1400 oC (obciążenie chwilowe) -40 oC do +1100 oC (obciążenie stałe) zawartość siarki: mniej niż 10 ppm odporność na środki chemiczne; w tym pełna na: sodę kaustyczną 10% kwas siarkowy 10% kwas solny 10% kwas azotowy 10% kwas mlekowy 10% amoniak płyny hamulcowe oleje wodę morską. Pasta zapewnia trwałą ochronę powierzchni, a w szczególności: - dysz palników spawalniczych i armatury - agregatów pary przegrzanej - urządzeń odlewniczych - wrzecion zaworów - tulei rozprężnych zaciskowych - świdrów wiertniczych - zapewnia szczelność przy małych szczelinach i rysach na łączonych powierzchniach Stosowanie PAST MONTAŻOWYCH OKS w przemyśle, szczególnie w chemicznym, ceramicznym, hutniczym, maszynowym, energetyce, motoryzacji i innych, przynosi nieocenione korzyści. Znacznie zmniejsza koszt remontów poprzez skrócenie ich czasu, zapobiega uszkodzeniu części i stosowanych narzędzi, zmniejsza wysiłek ludzki podczas prac remontowych. |
![]() ![]() |
Smarownica automatyczna SKF SYSTEM 24 - to automatyczne smarowanie, tam gdzie jest to wymagane, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Każde łożysko pozbawione właściwego smarowania ulegnie awarii na długo przed końcem oczekiwanego okresu trwałości. Pamiętając o tej podstawowej zasadzie inżynieryjnej SKF wynalazł nową generację smarownic automatycznych, w których pogodzone są często sprzeczne ze sobą wymagania komercyjne i ochrony środowiska. SKF System 24 eliminuje konieczność intensywnego i drogiego poszukiwania rozwiązań technicznych smarownic o różnych prędkościach opróżniania. Teraz tylko jedna łatwo nastawialna smarownica pozwala na zaspokojenie wszystkich potrzeb i nie jest wymagana specjalna procedura stosowania Zaprojektowany jako wyjątkowo wiarygodne rozwiązanie alternatywne dla tradycyjnej, ręcznej obsługi, SKF SYSTEM 24 jest automatycznym systemem smarowania dostarczającym środek smarujący w odmierzonych dawkach - jest to wyrób pochodzący od największego producenta łożysk na świecie. Smarownice SKF SYSTEM 24 mogą być zamontowane w ciągu sekund w punkcie smarowniczym. Po załączeniu bateria w każdej smarownicy wytwarza wodór - gaz, który powoduje powstanie ciśnienia potrzebnego do procesu dozowania smaru. Prędkość wypływu środka smarnego można łatwo wyregulować przy pomocy sześciokątnego klucza imbusowego (Allena). W rezultacie otrzymujemy ciągłe, niezawodne smarowanie przez całą dobę - znaczący czynnik w wydłużaniu trwałości łożyska, zmniejszaniu czasu przestojów produkcyjnych i redukcję kosztów drogiej obsługi ręcznej. Smarownice SKF SYSTEM 24 są dostarczane jako napełnione wstępnie smarami lub olejami produkowanymi zgodnie z recepturami opracowanymi w specjalistycznych laboratoriach SKF i wszechstronnie testowanymi w rzeczywistych warunkach pracy. Jako światowy lider w projektowaniu i produkcji łożysk, SKF wyjątkowo dobrze rozumie konieczność smarowania łożysk pracujących w różnych warunkach. Dostępny jest cały za-kres wysokiej jakości środków smarnych takich jak: LAGD 125/WA2 smar ogólnego prze-znaczenia o szerokim zakresie temperatury. Smar LAGD 125/FC2 i olej LAGD 125/HFP120, oba środki są nietoksyczne, nie barwiące-dopuszczone do kontaktu z żywnością. Ustanawia nowe normy w nadzorowaniu smarowaniem i efektywności smarowania:
Montaż
Dostępny jest bogaty asortyment wyposażenia montażowego. Tymczasowo może nastąpić zatrzymanie opróżniania smarownicy poprzez ustawienie czasu opróżniania na 0 przy użyciu klucza Allena. Jeśli smarownica będzie narażona na drgania, należy użyć zacisku ustalającego SKF LAPC 50 i odpowiedniej długości przewodu łączącego LAPT 1000. Smarownica może być zamontowana w dowolnej pozycji, jest wodoodporna i może pracować zanurzona w wodzie. Smarownice wypełnione olejem powinny być zamontowane z zaworem zwrotnym LAPV 1/4" lub LAPV 1/8". Ustalenie czasu opróżniania SKF zaleca używanie jednej z następujących metod ustalania czasu opróżniania smarownicy. Na podstawie doświadczenia: jeśli poprzednio wybrane czasy opróżniania były zadowalające, zastosuj je do nowej smarownicy. Ekwiwalent dla smarownicy ręcznej: tak ustaw czas, aby łożysko otrzymywało taką ilość środka smarnego jaka poprzednio była dostarczana za pomocą smarownicy ręcznej. Przykład: Do łożysk jest dostarczane 10 objętości skokowych ze smarownicy ręcznej SKF (SKF 1077600) na miesiąc. Jedna pełna objętość skokowa = 2.00 cm3. Pojemność smarownicy automatycznej LAGD 125 wynosi 125 ml = 125 cm3. Dlatego 125 cm3 dzielone przez 2.0 cm3 = 62 wtłoczenia objętości skokowej. 10 objętości skokowych na miesiąc równa się 62 dzielone przez 10 = 6.2 miesiąca. Ustaw czas opróżniania smarownicy na 6 miesięcy. Czynniki wpływające na czas opróżniania: Na czas opróżniania może wpływać przepustowość kanałów smarowniczych i temperatura. Na przykład, jeśli temperatura otoczenia wynosi poniżej -10°C wtedy czas opróżniania będzie około dwa razy dłuższy niż ustawiony na smarownicy. Jeśli temperatura otoczenia wynosi +40°C czas opróżniania będzie równy połowie czasu nastawionego. Porady dotyczące wykorzystania materiału smarownic do przetworzenia:
*Jeśli po podjęciu tych czynności smarownica w dalszym ciągu nie działa skontaktuj się ze swoim miejscowym dostawcą SYSTEMU 24. Typowe zastosowania: Pompy Długotrwałe smarowanie pomp i kompresorów przy użyciu SYSTEMU 24 SKF: bezpieczne, czyste, wydajne. Napędy łańcuchowe Prawidłowe działanie produkcyjnych urządzeń mechanicznych we wszystkich gałęziach przemysłu zależy od ich prawidłowego smarowania. Pojazdy Transport drogowy i kolejowy - działa mimo brudu i kurzu, wilgoci i ekstremalnych temperatur. Wentylatory Wentylatory i wirniki obracające się całymi dniami i nocami w fabrykach produkujących wszystko od żywności do papieru, od cementu do plastiku. Żurawie Możliwe zastosowania: miejsca o utrudnionym dostępie jak krążki linowe w żurawiach, suwnicach bramowych, mostach zwodzonych i podnoszonych... Szeroki zakres nowoczesnych środków smarnych jest dostępny w połączeniu z SYSTEMEM 24, takich jak: smary i oleje do łożysk, prowadnic liniowych i łańcuchów. Oznaczenie LAGD 125 / WA2. Smarownica automatyczna SYSTEM 24 napełniona smarem ogólnego przeznaczenia, do szerokiego zakresu temperatur LGWA 2 o pojemności 125 ml.
Oznaczenia typów smarownic w zależności od zastosowanego smaru ![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() |